Serambi Dakwah

IconMusafir di bumi Ilahi, aku singgah untuk menuntut ilmu untuk meneruskan perjalanan yang masih panjang.....

Kata-Kata Hikmah Untukmu Bergelar Sahabat

http://budakcairo.files.wordpress.com/2007/07/sahabat.jpg
Bermulalah Tahun Baru 1429 H...
satu lagi diari aku yg baru dibuka,
azam baru utk aku memajukan diri...

cakap pasal nak memperbaiki diri,
aku terfikir, adakah aku dah jadik seorg sahabat yg baik???
adakah aku menjadi teman berbicara yg baik?
adakah aku menyimpan rahsia sahabatku??
adakah aku berusaha membantu rakan-rakanku?

Kengkadang aku terfikir,
diorg ni slalu kenakan aku,
ejek aku, bocorkan rahsia,
memalukan aku,
tapi, buat ape aku nak baik ngan diorg?

hurmm...aku akhirnya dapat jawapan,
biarlah ape yg diorg buat kat aku,
maybe diorg bukanlah sahabat yg baik,
tapi yg penting bagi aku,
aku akan cube menjadi sahabat yg baik utk diorg!!!

-Sedikit Nukilan Dari Hati Seorang Insan-

Diantara tanda-tanda benar dalam Ukhuwah ialah
menerima kritikan teman, menutupi aib teman,
dan mengampuni kesalahannya [Imam Syafi'e]

 
 
 
 

Post a Comment 0 comments:

Post a Comment